Στον πηγαιμό για την Ιθάκη
24 Μαΐου 2018
Αγιασμός
4 Σεπτεμβρίου 2018
Προβολή όλων

Για το μάθημα της Τεχνολογίας 2018

A’ Γυμνασίου

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας της A΄ τάξης Γυμνασίου και αφού οι μαθητές στο Ά τετράμηνο έχουν διδαχθεί, εξερευνήσει και έχουν γράψει εργασίες για τις 7 τεχνολογικές ενότητες από τις οποίες αποτελείτε το μάθημα, στο Β΄ Τετράμηνο επιλέγουν μέσω ψηφοφορίας την ενότητα στην οποία θα δημιουργήσουν μία κατασκευή η οποία θα συνοδεύετε και από μία γραπτή εργασία.

Ο βαθμός του Β’ τετραμήνου είναι ο ΜΟ των παρακάτω βαθμολογιών.

  1. Ο προφορικός βαθμός, συμπεριφορά και συμμετοχή μέσα στην τάξη.
  2. Ο βαθμός της κατασκευής.
  3. Και τέλος ο βαθμός της γραπτής εργασίας.

Οι ενότητες τις οποίες επέλεξαν οι μαθητές είναι :

Ενέργεια και Ισχύς, Μεταφορές και Επικοινωνίες, Εργαλεία και Μηχανές, Διαστημική και Γεωργική Τεχνολογία, Ιατρική Τεχνολογία.

Παρακάτω θα βρείτε φωτογραφίες από τις κατασκευές των μαθητών.

Λεωφορείο

Λεωφορείο

Λεωφορείο 1

Λεωφορείο 1

Λεωφορείο 2

Λεωφορείο 2

Τούνελ

Τούνελ

Τρένο

Τρένο

Τρένο 1

Τρένο 1

Νοηματική γλώσσα

Νοηματική γλώσσα

Ηλιακός Θερμοσίφωνας

Ηλιακός Θερμοσίφωνας

Νερόμυλος

Νερόμυλος

Νερόμυλος

Νερόμυλος

Ανεμόμυλος

Ανεμόμυλος

Μπαταρία

Μπαταρία

Αυτοκίνητο

Αυτοκίνητο

Ελικόπτερο

Ελικόπτερο

Ποδήλατο

Ποδήλατο

Ασύρματος

Ασύρματος

Καράβι ιστιοπλοϊκό

Καράβι ιστιοπλοϊκό

Αερόστατο

Αερόστατο

Γερμανικό κλειδί

Γερμανικό κλειδί

Ελικόπτερο

Ελικόπτερο

Υποβρύχιο

Υποβρύχιο

Αεροπλάνο

Αεροπλάνο

Μοτοσυκλέτα

Μοτοσυκλέτα

Ραπτομηχανή

Ραπτομηχανή

Πύραυλος

Πύραυλος

Θερμοκήπιο

Θερμοκήπιο

Πύραυλος

Πύραυλος

Φράγμα

Φράγμα

Ανεμόμυλος

Ανεμόμυλος

Τρακτέρ

Τρακτέρ

Δορυφόρος σπούτνικ

Δορυφόρος σπούτνικ

Τρακτέρ

Τρακτέρ

Ανεμόμυλος

Ανεμόμυλος

Φαρμακείο

Φαρμακείο

IMG_20180529_123355

Καρδιογράφος

Καρδιογράφος

Μικροσκόπιο

Μικροσκόπιο

Σκερπάνι

Σκερπάνι

Τσουγκράνα

Τσουγκράνα

Πένσα

Πένσα

Ενδοσκόπιο

Ενδοσκόπιο

Μικροσκόπιο

Μικροσκόπιο

 

Β’ Γυμνασίου

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας της Β΄ τάξης Γυμνασίου, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 11 περίπου μαθητών και κάθε μία ομάδα αναλαμβάνει μετά από ψηφοφορία, να δημιουργήσει μία εικονική επιχείρηση, λαμβάνοντας υπόψη την δομή και την λειτουργία μίας προϋπάρχουσας πραγματικής επιχείρησης.

Όλα τα τμήματα έχουν περίπου την ίδια οργάνωση, ακολούθησαν την ίδια διαδικασία και οι διευθυντές είχαν τα ίδια καθήκοντα. Σχεδόν όλα τα προϊόντα έκαναν τεράστια επιτυχία και έγιναν SOLD OUT !.

Η βαθμολογία του Β’ Τετραμήνου ορίζεται ως εξής :

  1. Προφορικός βαθμός από τους Γενικό διευθυντή, Διευθυντή προσωπικού και καθηγητή.
  2. Βαθμός από την επιτυχία του τελικού προϊόντος.
  3. Και τέλος βαθμός από την γραπτή εργασία του κάθε μαθητή.

Ο τελικός βαθμός είναι ο μέσος όρος των παραπάνω.

 

Το τμήμα Β2 αποφάσισε να δημιουργήσει την εταιρία «Γαλακτομάνια» έχοντας υπόψη την εταιρία Κουκάκης. Οι οποίοι παρήγαγαν ρόφημα κακάο.

Το τμήμα Β3 αποφάσισε να δημιουργήσει την εταιρία «IceMania» έχοντας υπόψη την εταιρία Torre. Οι οποίοι παρήγαγαν ρόφημα παγωτό με γεύση βανίλια.

Το τμήμα Β4 αποφάσισε να δημιουργήσει την εταιρία «La Pizza Del La Liberta» έχοντας υπόψη την εταιρία DOMINO’S PIZZA. Οι οποίοι παρήγαγαν δυο διαφορετικές πίτσες, μια σπέσιαλ και μία μαργαρίτα.

Παρακάτω θα βρείτε φωτογραφίες από τις διαδικασίες παρασκευής και πώλησης των προϊόντων των μαθητών.

IMG_20180525_093817 IMG_20180525_093808 IMG_20180523_121256 IMG_20180523_121018 IMG_20180523_120421 IMG_20180523_120013 IMG_20180523_115958 IMG_20180523_115828 IMG_20180523_115637 IMG_20180523_115621

 

Γ’ Γυμνασίου

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά σε ομάδες έως 5 μαθητών, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν μια έρευνα.

Η έρευνα αυτή ολοκληρώνεται με μία γραπτή εργασία που παραδίδετε στο τέλος του Β’  τετραμήνου. οι έρευνες μπορεί να είναι έρευνες δημοσκόπησης, πειραματικές ή περιγραφικές.

Ακολουθούν δείγματα εργασιών.

 

Πειραματική έρευνα. Ομάδα The Investigators.

Θέμα : Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΑΚΩΝ ΠΑΛΜΩΝ  ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ.

 

3.ΕΙΣΑΓΩΓΗ

3.1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ο καρδιακός ρυθμός του ανθρώπινου οργανισμού αντανακλά την κατάσταση της υγείας του. Ο αριθμός αυτός ταυτίζεται με τους χτύπους της καρδίας σε ένα λεπτό. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται σταδιακά από την παιδική ηλικία προς την εφηβεία. Ο φυσιολογικός αριθμός των καρδιακών παλμών σε ώρα ηρεμίας για τους ενήλικες  κυμαίνεται από 60 έως 100 καρδιακούς  παλμούς το λεπτό. Οι καλά προπονημένοι αθλητές μπορεί να έχουν σε ώρα ηρεμίας φυσιολογικό αριθμό καρδιακών παλμών κάτω από 60 καρδιακούς παλμούς το λεπτό ενώ ταυτόχρονα μπορούν να φτάσουν και τους 40 χτύπους σε διάρκεια 60 δευτερολέπτων.

Β. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ

Σε αυτή την έρευνα θα γίνει μελέτη για την σχέση των καρδιακών παλμών με την ένταση του είδους άσκησης η οποία καθορίζεται από το κάθε άτομο.  Η διαδικασία των πειραμάτων θα διαρκέσει μία εβδομάδα κατά την οποία ένας από τους ερευνητές θα επιδοθεί σε μία σειρά από προσεκτικά επιλεγμένα αθλήματα χωρίζοντας το πείραμα σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα πραγματοποιήσει τα αθλήματα με χαμηλή ένταση ενώ στο δεύτερο με υψηλή. Μετά την ολοκλήρωση της άσκησης θα μετρήσει και θα  καταγράψει τους καρδιακούς παλμούς. Έπειτα, η ομάδα των ερευνητών θα μελετήσει τα δεδομένα και θα συγκρίνει τους  καρδιακούς παλμούς της χαμηλής έντασης με αυτούς της υψηλής ώστε να διαπιστώσει αν και πώς η ένταση επηρεάζει τους καρδιακούς παλμούς.

Γ. ΟΡΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Τα όρια και οι περιορισμοί της έρευνας μας που περιορίζουν την αξιοπιστία μας είναι οι εξής :

Α. περιορισμένος αριθμός πειραμάτων

Β. περιορισμένη διάρκεια έρευνας

Γ.περιορισμένος αριθμός πληροφοριών όσων αφορά τους καρδιακούς παλμούς

Δ. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

Ανεξάρτητη μεταβλητή            ένταση της άσκησης

Εξαρτημένη μεταβλητή           καρδιακοί παλμοί

Ελεγχόμενες μεταβλητές    καρδιακές παθήσεις , φαρμακευτική αγωγή , ηλικία , προπονητική ηλικία, ένταση ,διατροφή, άγχος.

 

3.2. ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΥΠΟΘΕΣΗ: Εάν κάθε είδος άσκησης έχει διαφορετική ένταση(την οποία καθορίζει ο αθλητής), τότε η ένταση επηρεάζει τους καρδιακούς παλμούς;

Εάν ισχύει αυτό, τότε εμείς οι ερευνητές προσπαθούμε να προβλέψουμε τα αποτελέσματα της . Υποθέτουμε ότι οι καρδιακοί παλμοί που καταγράφηκαν από τα πειράματα με χαμηλή ένταση θα είναι λιγότεροι σε σχέση με αυτούς των πειραμάτων με υψηλή ένταση. Η υπόθεση μας αυτή βασίζεται στην πεποίθηση μας ότι η υψηλή ένταση προκαλεί κόπωση και κούραση. Αυτό συνεπάγεται  μεγαλύτερο αριθμό καρδιακών παλμών.

 

5.3. Εκτέλεση του πειράματος (περιγραφή)

Το πείραμα εκτελέστηκε από ένα άτομο της ερευνητικής ομάδας. Το άτομο αυτό επιχείρησε, σύμφωνα με το πλάνο της ομάδας, να κάνει δύο πειράματα για κάθε άθλημα που όρισαν οι ερευνητές. Στο πρώτο πείραμα, αφού πρώτα μέτρησε τους καρδιακούς του παλμούς σε κατάσταση ηρεμίας για να σιγουρευτεί ότι είναι φυσιολογικοί, (σύμφωνα με τον μέσο όρο 70 παλμούς το λεπτό), ο ερευνητής εκτέλεσε το άθλημα με χαμηλή ένταση για 30 λεπτά. Όταν τελείωσε ο απαιτούμενος χρόνος πειράματος, το άτομο μέτρησε τους παλμούςγια 12 δευτερόλεπτα και τους πολλαπλασίασε με το 5 για να διαπιστώσει τον αριθμό των καρδιακών παλμών σε ένα λεπτό. Στη συνέχεια, ενώ έχει καταγραφεί το αποτέλεσμα και αφού το άτομο ξεκουράστηκε ώστε οι καρδιακοί παλμοί του να επανέλθουν στο φυσιολογικό, επανέλαβε το ίδιο άθλημα με περισσότερη ένταση στον ίδιο χρόνο καταγράφοντας τον αριθμό των παλμών μετά τη λήξη της πειραματικής διαδικασίας. Το πλάνο αυτό επαναλαμβανόταν μέχρι να καλυφτούν όλα τα αποτελέσματα των πειραμάτων-αθλημάτων (βόλεϊ, ποδήλατο, περπάτημα). Ως προς τους κοιλιακούς και τα βαθιά καθίσματα που δεν προσεγγίζουν τον όρο ‘άθλημα’ αλλά εντάσσονται στην κατηγορία των ασκήσεων, το πείραμα είχε διάρκεια 3 λεπτά αντί για 30 ακολουθώντας ωστόσο την ίδια διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο, οι ερευνητική ομάδα έχει στην κατοχή της δύο μετρήσεις για κάθε άθλημα [μία χαμηλής έντασης και μία υψηλής] κάτι το οποίο θα την βοηθήσει να κατανοήσει την σχέση της έντασης με τους καρδιακούς παλμούς παρατηρώντας το πώς οι δεύτεροι μεταβάλλονται στα διαφορετικά είδη έντασης.

Στα πειράματα συμμετείχαν και οι υπόλοιποι της ερευνητικής ομάδας αναλαμβάνοντας βοηθητικούς ρόλους.

 

5.4.Πίνακες μετρήσεων

Πίνακας 1 – Μετρήσεις υψηλής έντασης

Αθλήματα Καρδιακοί παλμοί
Περπάτημα 165
Βόλεϊ 150
Ποδήλατο 155
Βαθιά καθίσματα 135
Κοιλιακοί 106

 Πίνακας 2 – Μετρήσεις χαμηλής έντασης

Αθλήματα Καρδιακοί παλμοί
Περπάτημα 90
Βόλεϊ 100
Ποδήλατο 95
Βαθιά καθίσματα 93
Κοιλιακοί 91

 

6.Συμπεράσματα-προτάσεις

6.1. Κατάλογος συμπερασμάτων με σαφείς και κατανοητούς όρους

Παρατηρώντας προσεκτικά τα αποτελέσματα της έρευνας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η ένταση του είδους της άσκησης επηρεάζει τους καρδιακούς παλμούς. Η χαμηλή ένταση της άσκησης έχει ως αποτέλεσμα λιγότερους καρδιακούς παλμούς σε σχέση με τους καρδιακούς παλμούς που προκύπτουν από την άθληση με υψηλή ένταση. Δηλαδή, εάν ο αθλητής αυξήσει την ένταση της άσκησης τότε θα αυξηθούν και οι καρδιακοί παλμοί. Ουσιαστικά υπάρχει μια σχέση αναλογίας μεταξύ τους. Επομένως η υπόθεση μας ήταν σωστή.

Με πυξίδα τις μετρήσεις μας μπορούμε πλέον να απαντήσουμε στα ερωτήματα που θέσαμε προηγουμένως.

α) Η ένταση του κάθε αθλήματος επηρεάζει τους καρδιακούς παλμούς.

β)Παρατηρώντας ότι οι καρδιακοί παλμοί της χαμηλής έντασης είναι παρόμοιοι φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι οι καρδιακοί παλμοί δεν διαφέρουν πολύ ανά άθλημα. Αυτό συμβαίνει επειδή ο ερευνητής πραγματοποίησε να αθλήματα με την ίδια ένταση και ίδια ένταση συνεπάγεται ίδιους καρδιακούς παλμούς*.

*οι καρδιακοί παλμοί της υψηλής έντασης διαφέρουν αρκετά. Ωστόσο, αυτή η διαφορά  μπορεί να μην ληφθεί υπόψιν λόγο της αδυναμίας του ερευνητή να κάνει όλα τα αθλήματα με την ίδια ακριβώς ένταση χωρίς να σταματήσει.

Γ )Συγκρίνοντας τον αριθμό των καρδιακών παλμών της χαμηλής έντασηςτου κάθε αθλήματος με αυτόν της υψηλής παρατηρούμε ότι έχουν μεγάλη διαφορά. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτή η διαφορά δεν είναι ίδια για όλους τους ανθρώπους. Η διαφορά διαμορφώνεται ανάλογα με την ένταση που ο κάθε αθλητής κάνει τα αθλήματα.

δ)Δεδομένου του ότι οι φυσιολογικοί παλμοί του ερευνητή σε κατάσταση ηρεμίας είναι 80 παλμοί το λεπτό και οι παλμοί της χαμηλής έντασης κυμαίνονται από 90 έως 100 παλμούς το λεπτό, συμπεραίνουμε ότι η διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών είναι μικρή. Αντίθετα, παρατηρώντας ότι οι καρδιακοί παλμοί της υψηλής έντασης κυμαίνονται από 100 έως 165 παλμούς το λεπτό, καταλαβαίνουμε ότι η διαφορά μεταξύ των φυσιολογικών παλμών και των παλμών της υψηλής έντασης είναι μεγάλη.*

*Όμως, όπως προαναφέραμε, αυτό το τελευταίο συμπέρασμα σχετικά με τη διαφορά των φυσιολογικών παλμών και των παλμών της υψηλής έντασης είναι αμφισβητήσιμο.

 

 

Πειραματική έρευνα. Ομάδα Quatre  élèves,  mes amies

Θέμα : «ΠΩΣ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΤΑ ΤΡΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΛΑΔΙΩΝ ΣΤΟ ΜΟΥΧΛΙΑΣΜΑ ΤΩΝ ΤΗΓΑΝΙΤΩΝ ΠΑΤΑΤΩΝ»

 

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

5.1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν στη διεξαγωγή της έρευνάς μας, κάναμε βιβλιογραφική έρευνα στο Διαδίκτυο και ενημερωθήκαμε σχετικά με:

  • Τον ορισμό της μούχλας
  • Τα είδη της μούχλας
  • Τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται για την ανάπτυξή της

 

Β. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ

Ερευνήθηκε ακριβώς η σχέση που υπάρχει μεταξύ του είδους του λαδιού, με το οποίο τηγανίζονται οι πατάτες, και της ταχύτητας εμφάνισης της μούχλας.

Ερευνήσαμε τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τριών ειδών λαδιών (ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο) με το οποίο τηγανίσαμε πατάτες ενός μόνο είδους μικρού μεγέθους και της ταχύτητας εμφάνισης της μούχλας. Το πείραμα πραγματοποιήθηκε μόνο μία φορά, λόγω περιορισμένου χρόνου. Κατά τη διάρκεια του πειράματος, χρησιμοποιήσαμε μία κατσαρόλα μεσαίου μεγέθους και μια φριτέζα για να τηγανίσουμε τις πατάτες, ενώ δεν χρησιμοποιήθηκε θερμόμετρο προκειμένου να μετρήσουμε τη θερμοκρασία των πατατών που τηγανίζονταν. Μετά το τηγάνισμα, οι πατάτες αποθηκεύθηκαν σε πλαστικά μπολ χωρίς να σκεπαστούν και σε σκιερό μέρος με θερμοκρασία δωματίου. Για την μέτρηση της ταχύτητας της εμφάνισης της μούχλας, καθώς και για την σύγκρισή της ανάμεσα στις τηγανισμένες, με διαφορετικά είδη λαδιών πατάτες, δεν χρησιμοποιήθηκε ειδικός εξοπλισμός συνεχούς παρακολούθησης των πατατών αλλά μόνο γυμνό μάτι. Η έρευνα θα διαρκέσει 19 μέρες.

Γ. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

            Ανεξάρτητη μεταβλητή στην έρευνά μας θα είναι το είδος του λαδιού που θα χρησιμοποιήσουμε για το τηγάνισμα των πατατών. Θα μεταβάλλουμε την τιμή της ανεξάρτητης μεταβλητής μεταβάλλοντας το είδος του λαδιού που θα χρησιμοποιούμε.

            Εξαρτημένη μεταβλητή στην έρευνά μας θα είναι η ταχύτητα εμφάνισης της μούχλας στις τηγανιτές πατάτες . Ο τρόπος με τον οποίο θα μετρήσουμε τις μεταβολές στην εξαρτημένη μεταβλητή θα είναι με γυμνό μάτι.

 

5.2. ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Έχοντας υπόψη τις πληροφορίες που συλλέξαμε σχετικά με την μούχλα και από παρόμοιες έρευνες, υποθέτουμε ότι τα διαφορετικά είδη λαδιών, με τα οποία τηγανίστηκαν οι πατάτες θα επηρεάσουν την ταχύτητα εμφάνισης της μούχλας και ότι η μούχλα θα εμφανιστεί σε μικρότερο χρονικό διάστημα στις πατάτες που τηγανίστηκαν με το καλαμποκέλαιο. Κάνοντας λοιπόν αυτό το πείραμα θα διαπιστώσουμε εάν η υπόθεση μας αυτή είναι σωστή.

 

7.3. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ

Αρχικά, καθαρίσαμε και κόψαμε σε λωρίδες τις πατάτες. Τις βάλαμε όλες σε ένα μπολ, και μετρήσαμε με την ζυγαριά 100gr πατάτες για κάθε είδος λαδιού. Μέτα μετρήσαμε, χρησιμοποιώντας κυπελάκια των 100ml, 700mlαπό το κάθε είδος λαδιού που θα χρησιμοποιούσαμε για το τηγάνισμα. Προθερμάναμε το ηλιέλαιο για 3 λεπτά και τηγανίσαμε τις πατάτες για 6 λεπτά. Μεταφέραμε τις πατάτες σε ένα πλαστικό κεσεδάκι από γιαούρτι και γράψαμε πάνω του το είδος του λαδιού με το οποίο τηγανίστηκαν. Επαναλάβαμε την διαδικασία άλλες δύο φορές χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο και καλαμποκέλαιο.

 

7.4. ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ

 

Ανεξάρτητη μεταβλητή Επίπεδα ανεξάρτητης μεταβλητής Χρόνος εμφάνισης μούχλας (σε ημέρες)
Είδος λαδιού  

Ελαιόλαδο

 

17
 

Καλαμποκέλαιο

 

15
 

Ηλιέλαιο

 

19

 

8.1. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ

Έπειτα από την ολοκλήρωση της έρευνας βγάλαμε το συμπέρασμα πως το είδος του λαδιού επηρεάζει την ταχύτητα εμφάνισης της μούχλας στις τηγανιτές πατάτες. Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα του πειράματός μας ανά επίπεδο της ανεξάρτητης μεταβλητής είναι τα εξής:

  • Ελαιόλαδο : Οι τηγανισμένες σε ελαιόλαδο πατάτες εμφάνισαν μούχλα 17 ημέρες μετά το τηγάνισμα. (2ο σε σειρά)
  • Καλαμποκέλαιο :Οι τηγανισμένες σε καλαμποκέλαιο πατάτες εμφάνισαν μούχλα 15 ημέρες μετά το τηγάνισμα.(1ο σε σειρά)
  • Ηλιέλαιο :Οι τηγανισμένες σε ηλιέλαιο πατάτες εμφάνισαν μούχλα 19 ημέρες μετά το τηγάνισμα. (3ο σε σειρά)

Σύμφωνα με την πρόβλεψη που έχουμε κάνει και έχουμε παρουσιάσει στην δεύτερη υποενότητα της ενότητας 5 τα αποτελέσματά μας ταυτίζονται πλήρως με την αρχική υπόθεσή μας.

 

Έρευνα Δημοσκόπησης. Ομάδα Συν – Πλην.

Θέμα : Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 3 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ.

 

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

6.1 Παρουσίαση του προβλήματος

Α. Γενικά στοιχεία

  • Τι είναι το διαδίκτυο;
  • Γιατί δημιουργήθηκε το διαδίκτυο;
  • Πότε δημιουργήθηκε;
  • Τι προσφέρει το διαδίκτυο;
  • Σε τι αρνητικές συνέπειες μπορεί να οδηγήσει;
  • Πόσο συχνός είναι ο εθισμός που προκαλεί το διαδίκτυο;
  • Από ποιες ηλικιακές ομάδες χρησιμοποιείται περισσότερο το διαδίκτυο;

 

Β. Οριοθέτηση

Σε αυτήν την έρευνα δημοσκόπησης θα ερευνηθεί η χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές όλων των τάξεων του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, δηλαδή θα εξετάσει τις ώρες που ξοδεύουν στο διαδίκτυο και πως τις αξιοποιούν, ενώ και τις αντιλήψεις τους σχετικά με την σωστή χρήση του και τον εθισμό των νέων.

 

Γ. Μεταβλητές

Ανεξάρτητη μεταβλητή: Φύλο

Επίπεδα: α) Αγόρι β) Κορίτσι

Εξαρτημένη μεταβλητή: οι απόψεις των ερωτηθέντων

Ελεγχόμενες μεταβλητές: α) Ανώνυμες απαντήσεις β) όλοι οι ερωτηθέντες μπορούν να απαντήσουν μία φορά γ) Άγνωστες προς το κοινό ερωτήσεις

 

6.2 Υπόθεση της έρευνας

Υποθέτουμε πως οι περισσότεροι μαθητές χρησιμοποιούν το διαδίκτυο αρκετές ώρες καθημερινά χωρίς την έγκριση των γονιών τους και χωρίς οι ίδιοι να καταλαβαίνουν πόσες ώρες έχουν περάσει μπροστά σε μια οθόνη. Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να ξοδεύουν τον χρόνο τους σε παιχνίδια, να βλέπουν ταινίες να ακούν μουσική και να αναζητούν πληροφορίες, μα περισσότεροι είναι αυτοί που τον ξοδεύουν στα κοινωνικά δίκτυα. Έχουν όμως ενημερωθεί κυρίως από τους γονείς και το σχολείο για την σωστή χρήση του διαδικτύου και τον εθισμό. Αλλά λίγοι παρόλα αυτά το τηρούν.

 

8.3 Εκτέλεση της έρευνας

Αρχικά ετοιμάσαμε τις 22 ερωτήσεις του ερωτηματολογίου στο GoogleForms, το ελέγξαμε και το στείλαμε στους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς. Τελικά, οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν 80, λήξαμε το ερωτηματολόγιο, καταλήξαμε σε συμπεράσματα και φτιάξαμε ραβδογράμματα-πίτες βασισμένα σε αυτά.

 

8.4 Πίνακες παρατηρήσεων

 

 

Σύνολο απαντήσεων

 

80

 

Φύλο;

Αγόρι 31
Κορίτσι 49

 

Ηλικία;

12 5
13 12
14 23
15 40

 

Χρησιμοποιείς το διαδίκτυο καθημερινά;

Ναι 74
Όχι 6

 

Αν το χρησιμοποιείς καθημερινά πόση ώρα ξοδεύεις ημερησίως στο διαδίκτυο;

Κάτω από 1 ώρα 7
1-2 ώρες 15
2-4 ώρες 22
Πάνω από 4 ώρες 30
Δεν το χρησιμοποιώ καθημερινά 6

 

Γνωρίζουν οι γονείς σου πόσες ώρες σπαταλάς στο διαδίκτυο;

Ναι 75
Όχι 5

 

Οι γονείς σου, σου βάζουν όρια σχετικά με το χρόνο που περνάς στο Διαδίκτυο;

Ναι 46
Όχι 34

 

Από πού συνδέεσαι;

Κινητό 65
Υπολογιστή 13
Κι από τα δύο 1
Τάμπλετ 1

 

Πώς αξιοποιείς τον χρόνο σου στο διαδίκτυο;

Στα κοινωνικά δίκτυα 48
Μουσική 16
Αναζήτηση Πληροφοριών 2
Διαδικτυακές Αγορές 0
Ηλεκτρονικά Παιχνίδια 7
Ειδήσεις και ενημέρωση 1
Μουσική και βίντεο 1
Ταινίες 1
Όλα τα παραπάνω 1
Παίζοντας παιχνίδια 1
Και άλλα που δε μπορούμε να επιλέξουμε… 1
Chat Rooms 1

 

Τι παιχνίδια προτιμάς συνήθως;

Στρατηγικής 8
Φαντασίας 10
Πολεμικά 18
Γνώσεων 5
Αθλητικά 10
Δεν παίζω 41

 

Έχεις παραγγείλει ποτέ κάτι από το ίντερνετ;

Ναι 47
Όχι 33

 

Αν όχι ποίοι είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν παράγγειλες κάτι;

Δε χρειάστηκε 18
Προτιμώ να αγοράζω προιόντα ο ίδιος/η ίδια 9
Καθυστέρηση παράδοσης προιόντων 1
Δεν τις θεωρώ ασφαλείς 5
Τα προϊόντα που χρειαζόμουν δεν ήταν διαθέσιμα στο ίντερνετ 1

 

Έχεις προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο (facebook, instagram κλπ) ;

Ναι 72
Όχι 8

 

Πιστεύεις ότι αξιοποιείς σωστά τον χρόνο σου;

Ναι 40
Όχι 19
Δεν ξέρω 21

 

Είχες ποτέ πρόβλημα στην απόδοση στο σχολείο λόγω εκτεταμένης χρήσης του διαδικτύου;

Ναι 22
Όχι 47
Δεν ξέρω 11

 

Νομίζεις πως οποιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο;

Ναι 24
Όχι 51
Δεν ξέρω 5

 

Πιστεύεις πως το διαδίκτυο και η χρήση του θα φανούν ωφέλιμοι παράγοντες για τη ζωή σου;

Ναι 55
Όχι 8
Δεν ξέρω 17

 

Πιστεύεις ότι υπάρχουν πολλοί χρήστες διαδικτύου στην Ελλάδα;

Ναι 77
Όχι 1
Δεν ξέρω 2

 

Πιστεύεις ότι υπάρχει εθισμός στο διαδίκτυο από τους νέους;

Ναι 76
Όχι 2
Δεν ξέρω 2

 

Έχεις γνωστούς οι οποίοι είναι εθισμένοι με το διαδίκτυο;

Ναι 49
Όχι 31

 

Πιστεύεις ότι το διαδίκτυο συμβάλλει σε μορφές βίας στους νέους;

Ναι 52
Όχι 14
Δεν ξέρω 14

 

Μπορείς να φανταστείς τη ζωή σου χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Ναι 40
Όχι 40