«Ταξιδεύοντας στη Ευρώπη με άρμα την φύση και τον πολιτισμό»
8 Ιουνίου 2017
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2016-17
12 Ιουνίου 2017
Προβολή όλων

Για το μάθημα της Τεχνολογίας της Γ’ Γυμνασίου

Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά σε ομάδες έως 5 μαθητών, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν μια έρευνα.

Η έρευνα αυτή ολοκληρώνεται με μία γραπτή εργασία που παραδίδετε στο τέλος του Β’  τετραμήνου. οι έρευνες μπορεί να είναι έρευνες δημοσκόπησης, πειραματικές ή περιγραφικές.

Ακολουθούν δείγματα εργασιών.

 

ΟΜΑΔΑ : The Super 3

ΜΕΛΗ : Κατίδου Μαρία (Γ2Α’), Κεσίδου Βαλεντίνα (Γ2Α’), Λούκου Αουρόρα (Γ2Β’), Παπαδοπούλου Θωμαή (Γ2Β’).

ΕΙΔΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ :  Έρευνα δημοσκόπησης

Τίτλος : «Οι διατροφικές συνήθειες των νέων στη σημερινή εποχή».

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ,

Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε με την επίβλεψη του καθηγητή και εντάσσεται στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας  Γ’ Γυμνασίου. Είναι μια έρευνα δημοσκόπησης με θέμα τις διατροφικές συνήθειες των νέων στη σημερινή εποχή. Στην Εισαγωγή αναφέρονται τα γενικά στοιχεία, η οριοθέτηση του θέματος, οι μεταβλητές, η υπόθεση της έρευνας, ο σκοπός και οι κοινωνικές ωφέλειες της έρευνας, η μεθοδολογία της και οι παράγοντες που δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματά της. Το Θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει υπάρχουσες πληροφορίες γύρω από το θέμα,  που προήλθαν από τις διαθέσιμες πηγές όπως  προηγούμενες μελέτες και έρευνες και το διαδίκτυο. Το Ερευνητικό μέρος περιλαμβάνει όλες τις εργασίες και τους υπολογισμούς που πραγματοποιήθηκαν για την επαλήθευση της υπόθεσης. Για τη συμβολή τους στην διεκπεραίωσή της, ευχαριστούμε τους μαθητές της Γ’ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς και τον καθηγητή μας.

Παρουσίαση του προβλήματος

 Α. Γενικά στοιχεία

  •  Τι ονομάζουμε σωστή διατροφή;
  • Τι ονομάζουμε διατροφικές συνήθειες;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ της σημερινής και της παλαιότερης διατροφής;
  • Τι ονομάζουμε Μεσογειακή Διατροφή;
  • Τι είναι γρήγορο φαγητό (fast food);

Β. Οριοθέτηση

Σε αυτήν την έρευνα δημοσκόπησης θα εξεταστούν οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών της Γ’ του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, οι στάσεις τους, καθώς  οι αντιλήψεις τους για την διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Η έρευνα θα διαρκέσει περίπου τέσσερις μήνες.

Γ. Μεταβλητές

  •  Ανεξάρτητη μεταβλητή: Ηλικία
  • Επίπεδα: α) Μαθητές Γ’ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς
  • Εξαρτημένη μεταβλητή : Οι απόψεις των ερωτηθέντων όπως φαίνονται στο ερωτηματολόγιο.
  • Ελεγχόμενες μεταβλητές : α) Ίδιες ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο, β) Όλοι οι ερωτηθέντες μπορούν να απαντήσουν μία φορά, γ) Άγνωστες προς το κοινό ερωτήσεις, δ) Ανώνυμες απαντήσεις.

 Υπόθεση της έρευνας

Υποθέτουμε ως ομάδα ότι οι περισσότεροι μαθητές παραλείπουν το πρωινό και το βραδινό, ενώ τρώνε δεκατιανό, μεσημεριανό και απογευματινό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών πραγματοποιεί εκτός σπιτιού ένα γεύμα σε κάποιο fast food. Γνωρίζουν τις αρχές της μεσογειακής διατροφής και γι’ αυτές έχουν πληροφορηθεί κυρίως από το σχολείο και από την οικογένεια. Κατά την έξοδό τους οι περισσότεροι μαθητές δεν επιλέγουν το φαγητό ως ένα τρόπο διασκέδασης. Οι περισσότεροι μαθητές καταναλώνουν καθημερινά φρούτα, λαχανικά, φυσικούς χυμούς, γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά όχι τηγανιτές πατάτες, αλλαντικά, σνακ, αναψυκτικά και γλυκά.

Σκοπός της έρευνας – Παρουσίαση κοινωνικών αναγκών της έρευνας

Σκοπός μας με τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας είναι να εξετάσουμε και να μελετήσουμε τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών και των μαθητριών της Γ’ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, τις στάσεις τους και τις αντιλήψεις τους για τη διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Αφορμή για να εργαστούμε πάνω στη συγκεκριμένη έρευνα δημοσκόπησης είναι τα αρνητικά σχόλια που δέχονται κάποιοι συμμαθητές μας για το σώμα τους και τις διατροφικές τους συνήθειες. Επίσης θέλουμε να δούμε πώς τρέφονται και πόσο συχνά καταναλώνουν γρήγορο φαγητό (fast food) οι νέοι. Στη σημερινή εποχή πολλοί έφηβοι είναι υπέρβαροι ή και παχύσαρκοι. Έτσι, με αυτήν την έρευνα θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενημερώσουμε τους νέους, αλλά και τους γονείς για τη σωστή και υγιεινή διατροφή.

Ορισμοί των εννοιών που θα χρησιμοποιηθούν

  • Διατροφή: είναι το σύνολο των διεργασιών που εμπλέκονται στην πρόσληψη και εκμετάλλευση ουσιών από τους ζώντες οργανισμούς.
  • Υγιεινή Διατροφή: είναι η διατροφή που παρέχει όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το σώμα ώστε να είναι υγιές.
  • Μεσογειακή Διατροφή: είναι ο τρόπος διατροφής που αποτελείται από τροφές με χαμηλά λιπαρά και κυρίως από τροφές με ακόρεστα λιπαρά. Είναι εμπλουτισμένος με πολλές βιταμίνες τις οποίες ο οργανισμός τις αντλεί από τις διάφορες τροφές της Μεσογειακής Διατροφής. Ονομάζεται έτσι γιατί αποτελεί συνήθεια διατροφής κυρίως των μεσογειακών χωρών.
  • Γρήγορο φαγητό (fast food): είδος τυποποιημένων φαγητών για γρήγορη εξυπηρέτηση.
  • Δείγμα: είναι το υποσύνολο του πληθυσμού μιας περιοχής, κατάλληλο για τους σκοπούς μιας έρευνας.
  • Ερωτηματολόγιο: είναι το σύνολο των ερωτήσεων στα πλαίσια κάποιας έρευνας.
  • Ραβδογράμματα-Πίτες: γραφήματα κατάλληλα για την απεικόνιση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Μεθοδολογία έρευνας.

Αρχικά, ετοιμάσαμε το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιέχει 21 ερωτήσεις με απαντήσεις κλειστού τύπου, στο Google Forms. Μετά, μοιράσαμε το link του ερωτηματολογίου σε όλους τους μαθητές της Γ’ Τάξης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς. Έπειτα, περιμέναμε μέχρι την λήξη της προθεσμίας (7 Απριλίου 2017). Το συνολικό δείγμα ήταν 65 άτομα. Τέλος, αναλύσαμε τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα σε ραβδογράμματα και κυκλικά διαγράμματα (πίτες).

  1. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 8.1. Κατάλογος συμπερασμάτων, με σαφείς και κατανοητούς όρους

Το σύνολο των ατόμων που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο είναι 65 άτομα. Σύμφωνα με την 1η ερώτηση, οι νέοι καταναλώνουν περισσότερο το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα, σε σύγκριση με το δεκατιανό και το απογευματινό. Εκτός σπιτιού καταναλώνουν κατά μέσο όρο ένα γεύμα κυρίως σε κάποιο fast food. Το 60% των μαθητών έχουν παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια κάποια μεταβολή στις διατροφικές τους συνήθειες, λόγω του ότι κυρίως έκαναν δίαιτα/διατροφή ή δεν έκαναν τακτικά γεύματα. Στις μεταβολές αυτές συντέλεσαν ο έντονος ρυθμός ζωής και ο γενικότερος τρόπος ζωής. Γνωρίζουν τις αρχές της μεσογειακής διατροφής, σύμφωνα με την 7η ερώτηση, και γι’ αυτές έχουν πληροφορηθεί από την οικογένεια και το σχολείο. Εάν ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα διατροφής θα το έκαναν ώστε να έχουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής ή για λόγους υγείας. Κατά την έξοδό τους δεν επιλέγουν το φαγητό ως έναν τρόπο διασκέδασης. Για τους νέους, υγιεινή διατροφή σημαίνει κατανάλωση σπιτικού φαγητού και η επιλογή φρέσκων προϊόντων. Όταν πραγματοποιούν ένα γεύμα εκτός σπιτιού το επιλέγουν κυρίως με βάση το να είναι γευστικό και κάτι που εμπιστεύονται. Τέλος, οι περισσότεροι νέοι καταναλώνουν καθημερινά φρούτα, λαχανικά, φυσικούς χυμούς και γαλακτοκομικά, όχι όμως σνακ, τηγανιτές πατάτες, αναψυκτικά, γλυκά και αλλαντικά. Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η αρχική μας υπόθεση επαληθεύτηκε, εκτός από το πρώτο μέρος που αφορά την 1η ερώτηση. Εμείς υποθέσαμε πως οι νέοι παραλείπουν το πρωινό και το βραδινό, ενώ τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα δείχνουν πως παραλείπουν το δεκατιανό και το απογευματινό.

8.2. Χρήσιμες προτάσεις, που προκύπτουν από τα συμπεράσματα

  • Yγιεινή διατροφή σημαίνει κατανάλωση σπιτικού φαγητού και επιλογή φρέσκων προϊόντων.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά φρούτα, λαχανικά, φυσικούς χυμούς και γαλακτοκομικά.
  • Να αποφεύγετε την κατανάλωση (σε καθημερινή βάση) σνακ, αναψυκτικών, γλυκών, αλλαντικών, τηγανιτών και επεξεργασμένων (βιομηχανοποιημένων) τροφών.
  • Να μην παραλείπετε γεύματα και κυρίως το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα.

 8.3. Προτάσεις για νέα συμπληρωματική έρευνα

  • Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των νέων;
  • Ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών των νέων.
  • Πώς οι φίλοι επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των νέων;
  • Πώς έχουν διαφοροποιηθεί οι σημερινές διατροφικές συνήθειες των νέων σε σχέση με παλαιότερα;
  • Επανάληψη της έρευνας με διαφορετικά όρια ηλικίας.

 

Ατομική εργασία της Γραμματικοπούλου Αντιγόνης.

ΕΙΔΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ :  Πειραματική έρευνα.

Τίτλος : «Ποιο βράζει ταχύτερα, το γλυκό νερό ή το αλμυρό νερό ?».

 

  1. ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας Γ’ Γυμνασίου. Είναι μία πειραματική έρευνα.

Στην Εισαγωγή αναφέρεται το αντικείμενο της έρευνας, η υπόθεση της η μεθοδολογία και ο σκοπός της καθώς επίσης και οι ανάγκες που εξυπηρετεί .

Το Θεωρητικό Μέρος περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενο της έρευνας  και την έννοια των ορισμών που θα αναφερθούν.

Το Ερευνητικό Μέρος περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα εργασιών, τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και την αναλυτική περιγραφή του πειράματος, τον πίνακα καταγραφής των αποτελεσμάτων και την ανάλυση τους, ενώ τέλος, όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά την διεξαγωγή του πειράματος.

Στην ενότητα Συμπεράσματα-Προτάσεις αναφέρονται τα συμπεράσματα της έρευνας καθώς επίσης και χρήσιμες συμβουλές που προκύπτουν από αυτά.

Τέλος, στην ενότητα Βιβλιογραφία, αναφέρονται οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη του θεωρητικού μέρους τους πειράματος.

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

2.1 Παρουσίαση του προβλήματος

α. Οριοθέτηση

Θα παρατηρήσουμε τις επιπτώσεις στο χρόνο βρασμού του νερού ανάλογα με την περιεκτικότητα του σε αλάτι, χρησιμοποιώντας αποσταγμένο νερό, νερό της βρύσης και νερό που θα περιέχει αλάτι σε δύο διαφορετικές αναλογίες. Η έρευνα εξετάζει μόνο τον χρόνο βρασμού του νερού και όχι το γεγονός ότι πιθανώς αλλάζει το σημείο  βρασμού του νερού (σημείο ζέσης) καθώς αλλάζει η σύσταση του μείγματος.

Όλη η διαδικασία της έρευνας μέχρι την ολοκλήρωση της θα διαρκέσει τέσσερις εβδομάδες.

Το πείραμα θα γίνει μόνο μία φορά και θα γίνει καταγραφή των αποτελεσμάτων.

β. Μεταβλητές

Ανεξάρτητη μεταβλητή στην έρευνα μας είναι η ποσότητα άλατος που περιέχει το νερό το οποίο θα βράσουμε. Θα μεταβάλλουμε την τιμή της ανεξάρτητης μεταβλητής μεταβάλλοντας την ποσότητα του αλατιού στο νερό.

Εξαρτημένη μεταβλητή στην έρευνα μας είναι ο χρόνος βρασμού του νερού ανάλογα με την ποσότητα αλατιού που περιέχει. Ο τρόπος με τον οποίο θα μετρήσουμε τις μεταβολές στην εξαρτημένη μεταβλητή , θα είναι να χρονομετρήσουμε τη διαδικασία ξεκινώντας από τη στιγμή που θα ανάψουμε το μάτι της ηλεκτρικής κουζίνας έως ότου αρχίσει να βράζει το νερό.

Προκειμένου να αποκλειστούν άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την εξαρτημένη μεταβλητή, θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο σκεύος , χωρίς καπάκι,  που θα μπει το νερό και η  ποσότητα του νερού θα είναι ίδια.

2.2 Υπόθεση της έρευνας

Έχοντας υπόψη τις γνώσεις μου από τη Χημεία και τις πληροφορίες που έχω συλλέξει, υποθέτω πως  η ποσότητα άλατος που περιέχει το νερό επηρεάζει το χρόνο βρασμού του, συνεπώς, μεταβάλλοντας  την ποσότητα του αλατιού θα αλλάζει και ο χρόνος βρασμού του νερού (στην ίδια θερμοκρασία της πηγής θερμότητας φυσικά) . Κάνοντας λοιπόν αυτό το πείραμα  θα διαπιστώσω εάν η υπόθεση μου αυτή είναι σωστή.

2.3 Μεθοδολογία της έρευνας

Προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν ισχύει η υπόθεση μας για το χρόνο βρασμού του νερού αναλόγως της περιεκτικότητας του σε αλάτι, θα χρησιμοποιήσουμε ένα σκεύος στο οποίο θα βάλουμε νερό με διαφορετική περιεκτικότητα σε αλάτι  (αποσταγμένο νερό, νερό της βρύσης , νερό με μία κουταλιά αλάτι και νερό με δύο κουταλιές αλάτι) σε μια κατσαρόλα και θα κρατήσουμε χρόνο από την στιγμή που θα ανάψουμε το μάτι της ηλεκτρικής κουζίνας έως ότου αρχίσει αυτό να βράζει. Εννοείται πως θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια κατσαρόλα και θα περιμένουμε να κρυώσει μετά την εφαρμογή του πειράματος με τα διαφορετικά μείγματα νερού-άλατος.

2.4 Σκοπός της έρευνας

Επιθυμώ να μάθω αν όντως η περιεκτικότητα του νερού σε αλάτι επηρεάζει το χρόνο βρασμού του. Η ιδέα μου ήρθε βλέποντας τη μητέρα μου να βράζει νερό για να μαγειρέψει μακαρόνια και έβαλε το αλάτι στο νερό μόλις αυτό άρχισε να βράζει. Έχοντας στο μυαλό μου και όλα αυτά που έχω μάθει στο μάθημα της χημείας , θέλησα να κάνω ένα πείραμα προκειμένου να  τα επιβεβαιώσω. Επίσης, ήθελα να κάνω το πείραμα για να εξασκηθώ και να γνωρίσω τη δομή της επιστημονικής έρευνας.

2.5 Παρουσίαση των κοινωνικών αναγκών της έρευνας

Από τα αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να προκύψουν συμπεράσματα που θα βοηθήσουν στον τομέα εξοικονόμησης ενέργειας, που είναι πολύ σημαντικός τη σημερινή εποχή, όχι μόνο για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και για την εξοικονόμηση πόρων ενέργειας καθώς και για τη μείωση, για τους καταναλωτές, του κόστους κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

2.6 Παράγοντες που δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματα

Ελεγχόμενες μεταβλητές:

  • Το σκεύος στο οποίο θα βάλουμε το νερό να βράσει.
  • Η ποσότητα του νερού.
  • Η θερμοκρασία της ηλεκτρικής κουζίνας.
  • Το κουτάλι που θα χρησιμοποιήσουμε για να μετρήσουμε την ποσότητα του αλατιού.
  • Η ποσότητα άλατος που πιθανώς εμπεριέχεται στο νερό της βρύσης.

Θεωρούμε πως η θερμοκρασία του περιβάλλοντος χώρου δεν θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της έρευνας μας.

4.2 Κατάλογος υλικών και μέσων

Για την πραγματοποίηση του πειράματος χρησιμοποιήθηκαν τα παρακάτω υλικά :

  • Μία ηλεκτρική κουζίνα.
  • Μία μικρή κατσαρόλα.
  • Ένα ογκομετρικό δοχείο για να μετρήσουμε το νερό.
  • Ένα κουτάλι στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα που περιέχει.
  • Ένα κινητό τηλέφωνο που διαθέτει χρονόμετρο.
  • Νερό αποσταγμένο.
  • Νερό βρύσης.
  • Αλάτι.

 4.3 Εκτέλεση του πειράματος (περιγραφή)

Τρόπος εκτέλεσης του πειράματος.

Για την πραγματοποίηση του πειράματος ακολούθησα την παρακάτω διαδικασία :

  1. Έβαλα στην κατσαρόλα 300 ml νερό , στην πρώτη περίπτωση το νερό ήταν αποσταγμένο ενώ στις υπόλοιπες τρεις φορές ήταν νερό της βρύσης.
  2. Πρόσθεσα στο νερό αλάτι , εκτός από τις δύο πρώτες περιπτώσεις που χρησιμοποίησα αποσταγμένο νερό και νερό της βρύσης. Στην τρίτη περίπτωση χρησιμοποίησα μία κουταλιά αλάτι και στην τέταρτη δύο κουταλιές αλάτι.

3.Τοποθέτησα την κατσαρόλα. χωρίς καπάκι, στην ηλεκτρική κουζίνα , άναψα το μάτι της κουζίνας στην ανώτερη θερμοκρασία και ξεκίνησα την χρονομέτρηση.

  1. Μόλις άρχισε το νερό να βράζει , σταμάτησα το χρονόμετρο και κατέγραψα το αποτέλεσμα. Έπειτα μηδένισα το χρονόμετρο.

Μετά την πρώτη εφαρμογή του πειράματος που χρησιμοποίησα αποσταγμένο νερό και σε κάθε επόμενη εφαρμογή,  άδειασα το ζεστό νερό από την κατσαρόλα, έσβησα το μάτι της κουζίνας και τα άφησα να κρυώσουν πριν επαναλάβω τη διαδικασία.

4.4 Πίνακας παρατηρήσεων

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση του πειράματος παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα :

 

Ανεξάρτητη μεταβλητή Επίπεδα ανεξάρτητης μεταβλητής Χρόνος βρασμού του νερού
Ποσότητα αλατιού 0 (αποσταγμένο νερό) 3.03
Ποσότητα αλατιού 0 (νερό της βρύσης)* 3.17
Ποσότητα αλατιού 1 κουταλιά 3.30
Ποσότητα αλατιού 2 κουταλιές 3.41

 *το νερό της βρύσης περιέχει ενδεχομένως κάποια ποσότητα άλατος, θεωρούμε όμως πως είναι αμελητέα και δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα του πειράματος.

4.6 Ανάλυση αποτελεσμάτων

Τα παραπάνω αποτελέσματα αναγράφονται και στο παρακάτω διάγραμμα:

poiram 1

  1. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

5.1 Συμπεράσματα

Έπειτα από την ολοκλήρωση της έρευνας βγάλαμε το συμπέρασμα πως το αλάτι επηρεάζει το χρόνο βρασμού του νερού. Συγκεκριμένα, όσο μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού προστεθεί στο νερό , τόσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να φτάσει στο σημείο βρασμού και το αντίστροφο, δηλαδή, όσο μικρότερη είναι η περιεκτικότητα του νερού σε αλάτι, τόσο γρηγορότερα αυτό βράζει.

5.2 Αποδοχή ή απόρριψη της αρχικής υπόθεσης

Με το πείραμα αυτό επαληθεύτηκε η αρχική μου υπόθεση πως το αλάτι που περιέχεται στο νερό επηρεάζει το χρόνο βρασμού του και όσο περισσότερο αλάτι περιέχει το νερό τόσο καθυστερεί ο χρόνος βρασμού του.

5.3 Χρήσιμες προτάσεις που προκύπτουν από τα συμπεράσματα

Μία χρήσιμη πρόταση που προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι πως όταν θέλουμε να μαγειρέψουμε κάτι που πρέπει να προηγηθεί ο βρασμός του νερού, (όπως τα μακαρόνια π.χ.), θα πρέπει να βάζουμε το αλάτι στο νερό μόλις αυτό αρχίσει να βράζει γιατί έτσι θα κάνουμε εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και εξοικονόμηση χρόνου , ειδικά όταν έχουμε περιορισμένο χρόνο.

5.4 Προτάσεις για νέα συμπληρωματική έρευνα

Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον με τον ίδιο τρόπο αλλά να εξεταστεί εάν υπάρχει μεταβολή στη θερμοκρασία βρασμού του νερού (σημείο ζέσης) εάν μεταβληθεί η περιεκτικότητα του σε αλάτι, γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει εξεταστεί στην παρούσα εργασία.